Nije važno da li si gazela ili lav
"Svakog jutra u Africi probudi se gazela, i zna da mora trčati brže od najbržeg lava da ne bi bila zaklana.
Svakog jutra u Africi probudi se lav, i zna da mora trčati brže od najsporije gazele da ne bi umro od gladi.
Nije važno da li si gazela ili lav.
Kad svane zora, bolje da odmah počneš da trčiš." (Afrička poslovica)
Svakog jutra, kada započne novi dan, započinje i nova borba. Oni koji se ne plaše slobode - imaće je. Oni koji se ne plaše života - živeće ga.
Ne, nisam obična. Ne, ne plašim se da udahnem vazduh punim plućima i da ga izdahnem tako da sve huči. Ne plašim se da živim život i to onako kako se meni sviđa. Ne plašim se da imam drugačije mišljenje i stav od većine, i ne plašim se da ga kažem naglas i stanem iza njega nepomično, kao stena. Zato me ne vole oni koji stavljaju znak jednakosti između života i rutine, zato me ne vole oni sa uskim umovima. Činim da se osećaju nelagodno, uplašeno.
Kad krv moja slovenska, vrela, pomešana sa turskom, zaigra u mojim venama, plašim ih. Plašim ih zato što sam živa. Zato što ne gutam šta mi se gura u usta, zato što ne prihvatam sve zdravo za gotovo. Zato što gledam istinu u oči. Zato što je prihvatam, ne poričem je. Zato što se borim.
Kako bi bilo da napraviš korak napred? Ne sada? A kada onda?
Prestani da hodaš u krug. Ne budi kukavica. Preleti iznad kukavičjeg gnezda i odleti u život. Surov je. Ali je prelep.
Nije važno da li si gazela ili lav.
Svanulo je.
Trči!
20/08/2011, 14:49
Bravo, Janafrank! Ovaj post bi mogao biti manifest samosvesti, slobode, shvatanja života, jer jedina osoba koja će ceo vek provesti s nama - smo mi sami.
20/08/2011, 15:08
...a opet, mnogi ne žele da prihvate tu činjenicu i većinom vremena biraju da žive imitacijom života... Hvala, Sanjarenja, hvala puno!
20/08/2011, 15:37
Opiši mi tu istinu koju si pogledala u oči?
20/08/2011, 16:07
Tražiš od mene nemoguće, jer ne postoji samo jedna. A i rekla bih da to koja je istina u pitanju nije poenta moje priče. Ali ako baš zahtevaš, potrudiću se. Jedna takva istina, npr., ima crnu kosu, tako do ramena. Ima crne oči, ni krupne ni sitne, punije usne, mali nos i taman ten. Ne dopada mi se baš puno. Ima velike butine i listove, smešne nožne prste i ume da bude jako naporna. Ponekad čak i zla. Na čudne načine pokazuje svoje emocije. Ponekad shvata stvari iskrivljeno. U poslednje vreme je postala paranoična. Poželim mnogo puta da pobegnem od nje. Vidim je svaki put kad pogledam u ogledalo. I učim da živim sa njom, koliko god da mi se ne dopada.
Ima mnogo takvih istina. Ljudi beže od njih jer ih ne vole. Kad ima kažeš da popovi kradu od sirotinje i siluju decu, ne vole da čuju. Kad im kažeš da su svi ljudi ljudi, bez obzira da li im je koža crna, crvena, žuta, bela ili šarena - ne vole da čuju. Kad im kažeš da prava ljubav postoji, ljubav bez prevara i laži, ljubav bez šamaranja i batina, bez vike i dreke, ne vole da čuju. Kad im napomeneš da imaju mane, ne vole da čuju. Toliko toga ne vole da čuju.
20/08/2011, 17:10
Znaš kako, ovo što si napisala meni više liči na mišljenje, stav ili nešto slično a ne istina.
Lično mislim da postoji samo jedna istina, jer ni praktično ni teorijski nije ostvarivo da ih ima više od jedne, sukobljvale bi se a to već ne ide... ;)))
Nego istina, ta kojoj si pogledala u oči, kako izgleda, šta ti je rekla?
ps. znam za trčanje, "Dobar rat ratovah, trku završih, veru održah."
20/08/2011, 17:29
Ne slažem se sa tobom. Mora da ih ima više, praktično ne može da postoji samo jedna. A sve to iz prostog razloga što na svetu ne postoji samo jedna stvar, misao ili osoba. Ako ništa drugo, ono bar svako ima svoju. I "ja" nije mišljenje, stav ili nešto slično. "Ja" jeste istina, možda najistinitija istina koja postoji.
Istina je da ne postoje granice. Mi ih sami stvaramo. I da je sloboda ne zavisi od ograničenosti prostora već od ograničenosti uma.
Zašto? Šta je to što toliko želiš da pročitaš kao odgovor na tvoje pitanje?
P.S. Lepo što znaš. :)
20/08/2011, 17:50
Možda, mada sam ipak više sklon tome da postoji jedna jedina istina, što god da posmatraš... Misao, čoveka, osobu, stvar, unevzum, istoriju... Uvek je samo jedno istina.
Nije šta ja želim da pročitam kao odgovor. Vać šta si videla, istinu ili refleksiju u ogledalu?
20/08/2011, 18:06
Nekad sam videla samo refleksiju. Ogledalo mi je služilo da bih videla samo ono što je lepo. Onda sam, valjda, malo sazrela, a možda i ne, ali promenila se na neki način, to sigurno. Sad vidim i ono što je ružno. Sad zadirem i u meso i krv i čačkam po njima. I ne zatvaram oči, koliko god da je gadno. I ne zapušavam nos, koliko god da smrdi. I prihvatam sve, i lepo i ružno, i dobro i zlo, jer verujem da mora da postoji balans suprotnosti, inače nam univerzum ne bi funkcionisao. A i zato što ne želim da živim tako što ću zavaravati sebe.
Šta je, po tebi, to jedno što je istina?
20/08/2011, 19:09
slazem se u potpunosi...slobodu ce imati onaj koji zeli da je ima i koji zna samo slobodno zivjeti..ali vjerujte da danas vecina ljudi ne zeli zivjeti slobodno...jer kako inace objasniti da su se pomirili sa time da zive od obecanja koja im se svaki dan serviraju umjesto normalnog obroka..
20/08/2011, 20:24
Predivan post.Sa toliko boja,emocija,zivota.
Idem da trcim.
Pozdravljam te!
20/08/2011, 20:31
jedna je istina, kao što rekoh nema množine u svemu i svuda... a to jedno je... fakat, javiću ti kad saznam, ili spoznam... ;)))
20/08/2011, 21:48
Esadtrener-u, poznajem toliko ljudi koji ne žele da žive i ne žele slobodu. A gube iz vida da je život samo jedan, brzo prolazi i više se ne vraća. A gutaju valjda zato što je tako lakše. Pa dokle se stigne.
Una, srećno! :) Veliki pozdrav i za tebe!
Suky, nikako da se složimo. Što i nije tako loše. Dobro je kad postoje razlike. :) Obavezno javi kad je spoznaš. ;)
22/08/2011, 07:12
Jana, divno ... Trci!!!
22/08/2011, 11:10
Zato te vole oni širokog uma i širokih shvatanja, izuzetni ljudi poput tebe ! :)
Ja bih ovo stavila na listu : vredi pročitati !
22/08/2011, 16:37
Sasa, hvala i drago mi je da te opet vidim. Trcim! I ti!!!
Mimche, divan komentar si mi ostavila. :) Hvala, puno na ovako divnom komplimentu!
26/08/2011, 23:16
Neki tekstovi ti prosto pomognu da se podignes kad mislis da padas. A ovo je sigurno jedan od tih tekstova.
28/08/2011, 00:25
I neverovatno mi je drago sto mislis tako... Hvala, Zrnce!
28/08/2011, 00:40
I verovatno ne guraš probleme pod tepih, nego ih rešavaš, onima koje možeš da predvidiš, ideš u susret, nazivaš stvari pravim imenom, ne smatraš da ti je neprijatelj onaj ko različito misli, ne plašiš se da izgovoriš ono što želiš, jer kako drugačije to da dobiješ. Ja te tako vidim, na osnovu ovoga što si napisala. Pozdrav! :-))
28/08/2011, 00:52
Dajem sve od sebe da bude upravo tako. Oh, uplasim se milion puta, preispitujem, premeravam i imam jos mnogo toga da naucim. Ali "trcim", i to mi je ono sto je bitno.
Pozdrav i tebi, Razmisljanko, hvala sto si svratila. :)))
28/08/2011, 01:10
Имаш узрок и последицу живота, трчиш, не питаш се зашто тако сваког дана.
Боље трчи, брже учи и више осећај....
Поздрав
28/08/2011, 10:30
Samo nastavi da trčiš, to znači da ćeš i stići. Od skoro sam ovde i polako upoznajem prisutne. Ostavila si mi pozitivan utisak. :-))
28/08/2011, 13:05
Još jednom pozdrav, Krilaandjela, jako mi je drago da si svratio.
Razmišljanka, drago mi je zbog toga i hvala, pokušaću da ne izneverim utisak. :)
28/08/2011, 13:25
Ako mogu da biram ja bih bila lav:))
Ne volim da budem poslužena nekom za ručak, možda večera;))
28/08/2011, 13:49
ma samo sam pitao... k'o rekoh sebi možda ti znaš istinu kad toliko zaneseno pričaš o njoj... kad ono i ti si samo čula priče o istini, izabrala one koje će da te uteše i nastavila.
28/08/2011, 14:05
Anam: ako smo dovoljno brzi, preživećemo, i jedni i drugi. :)
Suky, nijedna istina mene nije utešila, niti biram istine koje će da me teše. Kad bih to radila, onda bih živela kao i mnogo ljudi koje znam, tako što zavaravam i obmanjujem sebe. To nisam radila ni kao dete, ne znam zašto bih sad počela. Pozdrav.
28/08/2011, 14:18
naravno da te nisu utešile, jer priče o istini nisu sama istina. to su samo glasine, uglavnom netačne...
28/08/2011, 14:32
Mene samo interesuje koja je tvoja poenta u svemu što si napisao i svakom pitanju koje si postavio. Jer je ne vidim. Osećam se napadnuto od strane nekoga koga ne poznajem i ko me ne poznaje, a ne razumem zašto i čime sam izazvala taj napad. Sve što sam napisala, napisala sam jer tako zaista misilm, tako zaista osećam i tako zaista živim. Moje shvatanje istine se ne poklapa sa tvojim, dok po tebi očigledno postoji samo jedna, najveća i neprevaziđena istina, o kojoj pritom ništa ne umeš da kažeš - ni na šta se odnosi ni kako glasi, ja mislim da o svakom pojmu postoji istina, tako mi je jedino logično.
Kao zaključak, mislim da ti prosto ne razumeš šta ja hoću da kažem, a ja ne razumem o čemu ti pričaš. Ali, drago mi je da smo se upoznali.
28/08/2011, 14:48
NAPADNUTA!?!?!?!
ne sećam se kad sam poslednji put bilo koga napao. ponajmanje bih napadao ljude po blogu.
mislio sam da razgovaramo.
Napadnuta!!!
Bože sačuvaj... ako se tako osećaš zbog ove naše korespodencije, istog trena je prekidam...
no ako si za dalju priču, možemo i da nastavimo, m?
28/08/2011, 14:55
Samo sam se tako osetila, jer me užasno podsećaš na nekog sa kim nikako nisam mogla da se razumem kad god bismo razgovarali o bilo čemu - on bi pričao neku svoju priču, a ja se trudila da objašnjavam. Čak sam i posumnjala da si ti on, ali rekla bih da ipak nisi. :)
Za dalju priču... Uvek.
28/08/2011, 15:30
OK.
nisam taj sigurno. odavno sam ovde i ne znam te lično.
ne bi trebalo da se štrecaš od ljudi koji imaju drugačije mišljenje, osim ako nemaš laži u sebi, ili ne zavaravaš sebe na neki način. ;) jer laž je ta koja oseća strah, istina ga ne oseća. istina je postojana ma gde se ona nalazila, ma šta mi mislili o njoj, ma šta joj radili... istina je naprosto neuništiva.
npr.
tvoje ime je "janafrank" i to je recimo istna. čak i da te muče i da uspeju da te ubede da to nije tvoje ime, istina da si janafrank će ostati nepromenjiva i večna. jedna.
razbiraš?
tako da u svemu, i o svemu, postoji samo jedna istina. jenda verzija istinitog događaja, crno je crno, belo je belo, itd. subjektivan je doživljaj da li cveće miriše lepo ili ne, ali je istina da cveće ima miris. razumeš? tanka je linija.
tako da kad kažeš da "popovi kradu od sirotinje i siluju decu" nije istina već subjektivan doživljaj. jer je istorija pokazala sveštenike sa pištoljima kao i sveštenike sa jakim molitvama koje su lečile ljude.
"kad im napomeneš da imaju mane" je također subjektivan dođivljaj neke osobe, jer ono što je možda za tebe mana, za nekog drugog je vrlina.
"toliko toga ne vole da čuju", kad je reč o subjektivnim stvarima. npr. da li se neko obukao lepo ili nije, da li izgleda lepo po tvojim standardima lepote ili ne je, kao što već rekoh, samo priča o istini, glasina, subjektivan doživljaj - ne sama gola istina.
;)
28/08/2011, 18:52
Ja se ne plašim različitih mišljenja. Niti se štrecam. Baš naprotiv. Smatram da moraju da postoje, jer bi drugačije bilo monotono i ne bi bilo slobode. Jer jednina prava sloboda koju čovek može da ima i koju niko nikad ne može da mu oduzme jeste - sloboda uma. A ovaj posto je nastao kao indirektna posledica upravo toga što se neko štrecao na to što se moje mišljenje nije slagalo sa njegovim, isfrustriralo ga je što nije mogao da pobije moje argumente i što nije mogao ni za tren da mi pokoleba mišljenje, pa se onda naljutio, izvređao me, a ja ni kriva ni dužna, ostadoh da se mislim i pitam šta sam kog đavola uradila.
Ima mnogo koji ne žele da vide bilo šta što se dešava oko njih, a jedino vide stvari koje njima odgovaraju.
Moje ime nije janafrank. :) To je istina samo u Blogogradu i nigde više.
Tanka je linija između mnogih stvari, a ovde dolazimo do dodirne tačke, jer mislimo isto, samo drugačije definišemo. Svaki pojam ima svoju istinu - ja to vidim kao skup pojmova i skup istina, zato kažem da ne postoji jedna, već ih ima više. Ti to već gledaš kao jedninu. Meni je jedna istina da cveće miriše (mada, ne svako), a još jedna je da se, recimo, zovem janafrank. To su meni dve istine o dva različita pojma. Razbiraš?
Dalje, ja nisam rekla da SVI popovi kradu i siluju decu. Ali istina je da ima mnogih koji to rade i u današnje vreme, a i kroz istoriju. A ljudi koji su, na primer, zagriženi za Crkvu, ne žele da slušaju o tome, već će, ako pokreneš razgovor na tu temu, da te nazovu "bezbožnikom", "komunjarom" i "prodanom dušom" i slične varijacije. I to je istina. Znam, jer sam iskusila. Znam, jer su mnogi ljudi oko mene iskusili.
Istina je da svaki čovek ima mane. Niko nije savršen. I slažem se sa tobom, jednu istu osobinu će jedan videti kao manu, drugi kao vrlinu. Ali. Kad si prijatelj sa nekim, ili kada si u vezi sa nekim, kada sa nekim gradiš bilo kakav odnos, najnormalniji način da sa nekim izgradiš zdrav i iskren odnos jeste da sednete, pa porazgovarate o tome šta kome smeta kod ovog drugog. Pa onda, zarad tog nekog drugog, svako normalan, ako mu je stalo, trudiće se da koriguje malo te neke sitnice. A srela sam mnogo ljudi koji umeju samo da nalaze mane kod drugih i da kinje ljude i teraju na promenu, trude se da izvajaju nekog po svojoj meri, dok za sebe imaju najsavršenije moguće mišljenje. I ne prihvataju nikakve primedbe, ne prihvataju nikakva mišljenja. I to je istina, opet i iz iskustva i iz onoga sa čim sam se sretala kroz život.
Nemoj da banalizuješ stvari. Ja ovde nisam pričala o suknjicama, karminima, i sklapanju boja. Pričam o tome da ne vole da čuju o nečijim uspesima, da se mršte na svakog ko se u nekom trenutku bolje provodi od njih, da zavide i mrze one koji su srećniji ili zadovoljniji ili mirniji od njih. Ljude koji se usude da malo drugačije žive, da imaju malo drugačije mišljenje, koji se usude da pričaju o "tabu" temama - takvi su automatski nipodaštavani, ili su ludi, ili su čudni, ili su opasni, ili bog zna šta sve ne. I to je istina, jer sam doživela i na sopstvenoj koži, a i videli mali milion puta kako se događa drugim ljudima. Prosto, mnogo je onih koji ne vole da čuju bilo šta što se kosi sa njihovim mišljenje, zato što su oni jedini u pravu i svi bi trebalo da žive po tome što su oni zamislili.
Naša sredina je prosto takva. I to je jako tužno. I guši me. Već više gubim snagu da se nosim sa takvim ljudima.
NB: Ovde ne pokušavam da te ubedim da je moje mišljenje ispravno, jednostavno objašnjavam šta sam htela da kažem i pritom odgovaram na tvoje stavke. :)
29/08/2011, 23:28
Помири светове своје испод овога свода,
не дај олујама ближњих-брзинама
њихових живота,
да своју сврху истроше пре времена,
пусти своје речи као Причалица
своје приче, нек између редова увек река мирна тече.
Поздрав моји драги коресподенти...
31/08/2011, 17:02
baš si se raspisala, m? ;)))
udaljavaš se od suštine... istina i subjektivni doživljaj istine nisu ista stvar. a mi smo pričali o istini koliko me sećanje služi. ;)
"Ima mnogo koji ne žele da vide bilo šta što se dešava oko njih, a jedino vide stvari koje njima odgovaraju." sama to ovde dokazuješ pričom o sebi, o tome kako si ovo ili ono uradila, kako je to delovalo na tebe, kako se pitaš ovo ili ono, kako su tvoji argumenti takvi i takvi, kako imaš ovakvo mišljenje ili takav stav, kako si se osećala tada ili posle... a ISTINA nije mišljenje ili stav, nije doživljaj, skup besda, ne radi se o tebi, meni, njemu, njoj itd... već pričamo o ISTINI koja je konstanta, nepromenjiva, cela, jedna jedina. i kad bi otišla malo dalje, makar kako kažeš i sa tim “sloboda uma” videla bi da su sve te istine, kako ih ti vidiš u množini, povezane u jedno i kao takva istina je jedna svuda i u svemu.
“Dalje, ja nisam rekla da SVI popovi kradu i siluju decu. Ali istina je da ima mnogih koji to rade i u današnje vreme, a i kroz istoriju.” ako ih ima, trebala bi onda kao savestan građanin da ih prijaviš, ponudiš dokaze pa da im se sudi, inače je svako nevin dok se ne dokaže suprotno. ovo “istina je da ima MNOGIH” deluje nekako kao da su svi, ili bar većina. ako je to istina onda je jako čudno kako ih ne hapse svaki dan, ili bar svaki drugi dan.
“A ljudi koji su, na primer, zagriženi za Crkvu, ne žele da slušaju o tome, već će, ako pokreneš razgovor na tu temu, da te nazovu "bezbožnikom", "komunjarom" i "prodanom dušom" i slične varijacije. I to je istina. Znam, jer sam iskusila. Znam, jer su mnogi ljudi oko mene iskusili.”
Ja sam jedan od tih, kako kažeš, “zagriženih u crkvu” i spreman sam na razgovor, kao što vidiš bez etiketiranja, koliko god treba da se priča, to jest sve dok priča ima bilo kakvog temelja, ako ne u istini, ono makar u činjenicama. a daleko je i od činjenice da ima MNOGO sveštenika koji kradu i siluju decu. generalizovanje se nikad nije pokazalo kao istina. ;)
ps. “sloboda uma”?! ma daj molim te, ne zasmejavaj me... ;)))
31/08/2011, 17:36
Tebi je to možda smešno, ali ja u to verujem. Baš lepo što smeješ mojim verovanjima, nešto ne primetih da se ja tvojim verovanjima smejem.
Ne postoji jedna istina. Ništa nije konstantno i ništa nije konačno. Subjektivni doživljaj igra veliku uloga u svemu tome, moja istina nije i tvoja istina i obrnuto. To je moje mišljenje i ne mogu nikako da se složim sa tobom.
Tebi je crkva sjajna, i to je tvoja stvarnost. Krenuo si odmah u odbranu popova i u to da mi se slatko nasmeješ, ali... zar ne gledaš vesti? I zar u svojoj okolini nemaš popove koji imaju po dve kuće i dva stana, tri automobila i cenovnik za sve od A do Š, bez obzira na to da li neko nema ni šta da jede? Meni je jako žao, ali ja takav sistem i takvu crkvu ne mogu da poštujem, crkvu koja ne poštuje ono što propoveda. I to je moja stvarnost. A koliko vidim, nisi spreman na razgovor, spreman si da braniš. Pritom, ja ne napadam, već iznosim činjenice, nešto što je svako čuo na tv-u ili video rođenim očima, i ne znam čime sam zaslužila podsmeh sa tvoje strane. S druge strane, tebi je sistem možda sasvim u redu, ne vidiš ništa pogrešno u svemu tome, i to je baš lepo. Iskreno, volela bih da i ja mogu tako.
Dalje, izvini na mojoj subjektivnosti, ali koliko vidim, ni ti ne zaostaješ za mnom. Uostalom, ne znam kako bih drugačije mogla da stičem mišljanja i stavove ako ne iz svojih iskustava i iskustava ljudi koje znam. Niti kako bih mogla da ih učinim validnim, ako nije tako.
Misliš da nemam slobodu uma? MIsliš da sam ograničena, sebična, ne poštujem tuđa mišljenja, da ovde lupam zato što.. ne znam, zašto tačno? Iskreno, boli me uvo. Svako živi svoj život kako mu se prohte, ali bih bila veoma zahvalna da ljudi i mene puste da živim kako se meni prohte. Muka mi je od toga da me stalno napadaju, a ja nikog ne diram. Uglavnom volim da pričam o cveću, suncu, reci, hrani, slatkišima, jer sam naučila da svoja mišljenja zadržim za sebe upravo iz tog razloga: uvek, ali uvek neko pokušava da mi ga promeni i uvek se završi sa ovakvim nabeđivanjem.
Mislim da oboje promašujemo poentu ovde. I dok ja pokušavam da objasnim sebe i ono što hoću da kažem, ti pokušavaš da me ubediš da je tvoje mišljenje ispravno i čini mi se kao da se hvataš za potpuno nebitne stvari. Tako da mislim da je vreme da ovome razgovoru dođe kraj, jer očigledno ne vodi nikud.
Kao i uvek, divno je pričati sa tobom. :)
31/08/2011, 19:02
Nikad se u životu nisam nikom podsmejavao, tako da se ne podsmejavam ni tebi. Sasvim sam te saslušao i odgovaram ti na tvoje reči. Ne mislim da si ograničena, niti sebična... Ne znam na osnovu čega bih tako nešto mogao i da zaključim, a kamo li da tvrdim. Ne poznajem te toliko. I da te poznajem to opet nije moja stvar. Ono što mogu da vidim na osnovu ovog što si rekla je da imaš nekoliko predrasuda, predpostavljam.
Ne ismejavam tebe, nego mi je smešna ideja “slobodnog uma”... no to je druga i duga tema.
Nisam krenuo u odbranu nikog, jer nisam ničiji advokat, niti si ti ičiji tužitelj, niti je ovo sud.
Mada mislim da ne možeš iznosti teške optužbe da je neko lopov i silovatelj dece a onda se praviti kako ništa naročitno nisi rekla i čuditi se što te “stalno napadaju, a ja nikog ne diram”, jer mislim da su to jako obiljne i teške stvari.
Smer ovog razgovora, po meni, ionako nije bio da li je neko lopov ili ne, već ona istina (“Zato što gledam istinu u oči”) kojoj si tako smelo pogledala u oči. ;) Želeo sam malo više da čujem o njoj.
“Tako da mislim da je vreme da ovome razgovoru dođe kraj, jer očigledno ne vodi nikud.”
Žao mi je što tako misliš, no ako tako želiš...
Da dodam samo da mi ne pada ni na kraj pameti da bilo koga u bilo šta ubeđujem, još manje da nabeđujem, ne isplati mi se! ;)))
ps. e da, postoji jedna istina, konstantna, nepromenjiva... ;)))))
31/08/2011, 21:16
Oh, Suky... Suky. Ovakvi razgovori se ne vode preko blog komentara, već oči u oči. A da bi čuo o toj istini kojoj ja hrabro gledam u oči, onda bi morao mnogo toga da čuješ i o meni usput. Drugačije ne bih umela da ti odgovorim na pitanje.
I ne pravim se da nisam ništa naroćito rekla, meni su to jezive stvari! Inače pacifista, gadim se bilo koje vrste nasilja, te ljude bih čini mi se svojim sopstvenim golim rukama zadavila; to su strašne stvari! (Tražiš činjenicu - još uvek se nije slegla prašina oko onog sveštenika - beše u Vranju - što je silovao dečake). Žao mi je ako je ispalo da tako tek pričam, ali smatram da za takve slučajeve prosto svi znaju pa ne moram da navodim reference.
P.S. Ne slažem se, ali strpljivo ću čekati da je podeliš sa mnom onda kada je budeš saznao. :)))
01/09/2011, 14:33
Hm... Možda, možda...
"Inače pacifista" - "golim rukama zadavila" meni se čini da ovde dve stvari ne idu zajedno... m? ;) dobro, rekla si da ti se čini... ;)))
Ako misliš na ovo, KLIK, onda je to sjajan primer gde možeš videti činjenice i subjektivni doživljaj novinara, televizije itd. Na žalost, istinu ne.
Recimo, činjenice su da je ovde bila optužba za seksualno uznemiravanje (ne za silovanje), da je optuženi odgovarao na navode optužbe i da ga je sud oslobodio krivice i proglasio nevinim.
Subjektivan doživljaj je sve ostalo, čak i kako se kroz priču od optužbe 13 godišnjeg dečaka stiglo do tadašnjeg predsednika države...
Na žalost istinu znaju samo oni koji su direktno učestvovali u događaju. A i tu može biti mnogo od subjektivnog doživljaja.
npr. neki stariji čiča može da kupi detetu sladoled i zagrli ga i tako mu poželi sreću u životu, dete to može protumačiti na sasvim drugačiji način... a osobe koje su to videle tek...
ps. A na kvadrat plus B na kvadrat jednako je C na kvadrat. nepromenljiva, konstantna, čvrsta, postojana istina... dalje sledi logika stvari... ;)))
07/09/2011, 20:54
Nemoj biti gazela, jer gazela uvek beži ispred strašnog i gladnog lava, mada čak i strašni lav se nagoni u beg kad to smatra za shodno...
ironija postojanja, paradoks opstanka...
hmmm, ponekad pomislim da je sve ironija...
"Stići, uteći i na strašnom mestu postojati" !!...
Stari Vujadin